Archiwum marzec 2014


mar 31 2014 Samochody ciężarowe
Komentarze: 0

Nasze wolne ładunki może przewozić przeznaczony do tego samochód ciężarowy. Samochodem ciężarowym jest także samochód ciężarowo-osobowy, którego przeznaczeniem jest przewóz ładunków i osób od 4 do 9, łącznie z kierowcą. Pojazdy ciężarowe mają 3 kategorie oznaczone literką N; N1 – pojazdy o masie nie przekraczającej 3,5 tony, N2 – pojazdy o masie od 3,5 tony, alen ie przekraczającej 12 ton oraz N3 – pojazdy o masie maksymalnej przekraczającej 12 ton.


Kierowcą samochodu ciężarowego może być osoba posiadająca prawo jazdy kategorii C. Pojazdy od 3,5 do 7,5 ton mogą być prowadzone przez osobę posiadającą kategorię C1. Jeśli chcemy prowadzić samochód ciężarowy z przyczepą lub naczepą, musimy posiadać dodatkowo kategorię E.


Kierowców takich maszyn możemy spotkać rejestrując się w takich programach jak giełda transportowa. Ciekawostką jest, że największym pojazdem ciężarowym jest Terex Titan. Posiada on 20 metrów długości oraz 8 metrów szerokości, 7 metrów wysokości, a także 360 ton ładowności. Jego silnik wyposażony jest w silnik o mocy 3300 koni mechanicznych! Posiada 6 kół, każde o wysokości ponad trzech metrów. Niestety, został on wycofany z produkcji ze względu na bardzo wysokie koszty utrzymania.

milenakarlos : :
mar 21 2014 Ciężarówki Scania - historia
Komentarze: 0

Marka SCANIA AB powstała na przełomie XIX i XX wieku w wyniku połączenia dwóch szwedzkich przedsiębiorstw; Vagnsfabriksaktiebolaget i Södertälje, w skrócie Vabis. Specjalizowali się oni w pojazdach torowych. Pierwsza taka ciężarówka miała motor beznzynowy oraz dwubiegunową przekładnię. Pierwsze zamówienie na samochód ciężarwy marki VABIS zstało złożone w 1903r.  Choć ciężarówki tej marki cieszyły się uznaniem, zaczęły pjawiać się problemy finanswe, nie był chętnych na auta. Firma została uratwana poprzez wykupienie, czeg skutkiem było powstanie spółki AB SCANIA- VABIS  . Po I wojnie światwej firma przeszła kryzys i została  uratowana kapitałem dostarczonym przez rodzinę Wallenbergów. W 1966 roku firma Scania-Vabis przejęła Be-Ge Karosserifabrik – przedsiębiorstw,które kilkadziesiąt lat produkował kabiny dla ciężarówek, w tym również dla konkurenta SCANI – Volvo. Trzy lata później doszło do połączenia  Scanii z firmą Saab i stworzono spółkę Saab-Scania AB. Istniała ona do 1995r. Teraz, giełda transportowa obsługuje swoich klientów w większości ciężarówkami tej firmy. W 1999 roku Volvo chciało przejąć około 50 proc. akcji Scanii. Chcieli oni wraz z Frdem utworzyć drugą największą tego typu firmę. Nie zgodziła się na to Unia Europejska. W 2000 roku akcje Volvo w Scanii udało się wykupić Volkswagenowi. W 2008 roku  Volkswagen AG miał już w rękach prawie 71 %  firmy Scania. W 2006 roku próby przejęcia Scanii dokonała także firma MAN. Lecz im też się nie udało.  Bardzo często wystawiane zlecenia transportowe preferują te ciężarówki. Obecnie udziały Scania AB należą do 10 dużych właścicieli, z czego większość ma Volkswagen (ponad 70 proc.) oraz MAN (ponad 17 proc.).

milenakarlos : :
mar 21 2014 Potrzebny załadunek !
Komentarze: 0

Wiele, a może nawet i wszystkie duże korporacje transportowe posiadają swoje stałe ładunki, które mają poukładane trasy na miesiące, dzięki czemu nie muszą się martwić o to, czy auto będzie stało lub czy pracownik będzie miał, gdzie jechać konkretnego dnia. Auta zarabiają na siebie i kierowców dzień, w dzień. Jak znaleźć wolne ładunki ?Jak więc mniejsze firmy, nie posiadające swoich stałych ładunków mogą sobie poradzić w dzisiejszych czasach, aby auto zarobiło na pracownika, siebie i na właściciela? Najlepszym rozwiązaniem na szukanie owych ładunków jest giełda transportowa. Dzięki niej mamy o wiele większe szanse na znalezienie interesującego nas kierunku lub też auta na załadunek. Wiele firm transportowych wrzuca tam swoje ogłoszenia i bardzo na tym korzysta, ponieważ inne zakłady potrzeujące przewieźć towar zgłaszają się do nich z ową prośbą, tzn., że często ładunek znajduje się sam.

milenakarlos : :
mar 21 2014 Diesel czy benzyna ?
Komentarze: 0

Diesel czy benzyna?
Ceny paliw są okrutne w stosunku do polskich zarobków, dlatego ludzie chcący kupić samochód mają ogromny dylemat, jakie auto wybrać?
Zalety diesela i wady diesela.
Diesel to tzw. Silnik wysokoprężny. Jeszcze do niedawna były one sporą konkurencją dla silników beznzynowych ze względu na atrakcyjne ceny. Cena paliwa wynosiła nawet kilkadziesiąt groszy mniej za litr! W tej chwili różnica ta jest niemalże niewiadoczna, więc kupne samochodu z takim silnikiem trzeba dobrze przemyśleć. Tymbardziej, że „benzyniaki” nadal są o wiele tańsze o „dieseli”. Jednakże nowoczesne silniki dieselowskie to niższy poziom hałasu, a co za tym idzie i lepszy komfort jazdy. Ludzie z branży transportowej na pewno wiedzą co to jest giełda transportowa. Można tam znaleźć wiele pojazdów, które przewiozą nasz ładunek.
Wady i zalety „benzyniaków”.
To najczęstsze rozwiązania w silnikach samochodowych. Auta w benzynie są tańsze, a ich koszt naprawy oraz kupna części w razie usterki również jest tańszy. Największą jednak wadą tych silników jest cena paliwa. Silniki benzynowe palą znacznie więcej – nawet te nieduże, miejskie pojazdy mogą spalić koło 7 litrów na 100km.
Co wybrać?
Nie ma jednoznacznej i najlepszej odpowiedzi na to pytanie. Wystarczy przeanalizować do jakiej jazdy będzie nam potrzebne auto, czy pokonujemy duże odległości w ciągu roku, jeśli tak, lepszym rozwiązaniem byłoby kupno samocho0du z silnikiem dieselowskim. Jeśli jednak nie pokonujesz wielu kilometrów w ciągu roku, a samochód potrzebny Ci jest tak naprawdę tylko i wyłącznie do jazdy miejskiej do i z pracy, nie będzie to ekonomicznym rozwiązaniem, ponieważ samochód w dieselu, będzie Cię kosztował o kilka-kilkanaście tysięcy więcej! Nie trzeba się o to martwić przeglądając zlecenia transportowe, ponieważ przewoźnik wtedy musi zadbać o paliwo :)

milenakarlos : :
mar 05 2014 Zakładanie firmy spedycyjnej
Komentarze: 0

Jak najszybciej i najprościej rozpocząć działalność spedycyjną ? Co warto wiedzieć ? Gdzie znaleźć klientów ? Sprawdzając miejsca gdzie można pozyskać wielu klientów najlepszym miejscem jest giełda transportowa.

Pierwszym krokiem jest zdobycie licencji na spedycję, do czego niezbędny jest certyfikat kompetencji zawodowych. Szkolenie w tym kierunku to koszt ok. 1200 zł, kończy się ono egzaminem po zdaniu którego wydawany jest certyfikat - to kosztuje 800 zł. Jeśli komuś powinie się noga można przystąpić do egzaminu poprawkowego. Jednak on też kosztuje, jest to kwota 500 zł.

Innym sposobem jest po rozpoczęciu działalności zatrudnienie pracownika, który posiada certyfikat kompetencji zawodowych.

Drugim krokiem po zdobyciu certyfikatu jest pozyskanie dokumentów firmowych. Należy bezpłatnie zarejestrować firmę - wykonuje się to na stronie firma.gov.pl. Następnie trzeba wysłać wniosek do Urzędu Miasta lub Gminy. Nasza firma zostanie wtedy wpisana do Krajowego Rejestru Urzędowego Podmiotów Gospodarki Narodowej. Podczas zakładania firmy spedycyjnej zostajesz płatnikiem VAT. W tej sytuacji trzeba w urzędzie skarbowym złożyć formularz VAT-R i dokonać opłaty 170 zł.

Nie można oczywiście zapomnieć aby zgłosić swoją działalność do ZUS. Wykonuje się to przez złożenie formularza ZUS ZUA (firma jest jedynym źródłem utrzymania) lub ZUS ZZA (posiadasz więcej źródeł utrzymania).

Ważną rzeczą jest zadbanie o wizerunek firmy poprzez stworzenie znaku firmowego (loga), papieru firmowego, wizytówek, ulotek, strony internetowej, pieczątki firmowej.

Firma, która zajmuje się przewozem ładunków na terenie kraju oraz za granicą musi posiadać Ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej Spedytora. Chodzi tutaj o odpowiedzialność w przypadku zaistniałych szkód w wykonywaniu usługi.

Ważne aby zaopatrzyć się oprogramowanie, które pozwoli nam na płynne wystawianie i przyjmowanie zleceń. Takim narzędziem jest giełda transportowa. Narzędzie to pozwala na wyszukiwanie zleceń on-line i szybki kontakt z kontrahentami.

Jeszcze jednym krokiem jest zdobycie licencji na spedycje.

milenakarlos : :